Schematy skrzynek bezpieczników i przekaźników – Mercedes-Benz Econic
Skrzynka bezpieczników znajduje się w skrzynce elektrycznej za fotelem kierowcy.
Schemat przyporządkowania bezpieczników znajduje się po wewnętrznej stronie osłony głównej płyty bezpieczników.
Zdejmowanie osłony skrzynki elektrycznej
Wyciągnąć osłonę skrzynki elektrycznej 2 do góry.
Rozmieszczenie bezpieczników
Bezpieczniki w module FA1
Numer |
|
Opis
|
Ampery [A] |
F1
|
|
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 30
|
20 A
|
|
|
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
|
20 A
|
F2
|
|
Układ regulacji jazdy (CPC) zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Układ poziomowania (CLCS) zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 15
|
15 A
|
F3
|
|
Czujnik kąta skrętu kierownicy (SAS) zacisk 30
|
10 A
|
F4
|
|
Wolne
|
–
|
F5
|
|
Centralna magistrala danych (CGW) zacisk 30
|
10 A
|
F6
|
|
Roleta przeciwsłoneczna zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Układ ogrzewania, panel obsługi ogrzewania zacisk 15
|
15 A
|
F7
|
|
Parametryzowany moduł specjalny (PSM) zacisk 30
|
15 A
|
F8
|
|
Złącze diagnostyczne (OBD) zacisk 30
|
10 A
|
F9
|
|
Ogrzewanie fotela zacisk 15
|
20 A
|
F10
|
|
Gniazdo przyczepy, 15-stykowe zacisk 30
|
20 A
|
F11
|
|
Wolne
|
–
|
F12
|
|
Wolne
|
–
|
F13
|
|
Wolne
|
–
|
F14
|
|
Wolne
|
–
|
Bezpieczniki w module FA2
Numer |
|
Opis
|
Ampery [A] |
F1
|
|
Radio zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Retarder zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Układ sterowania pracą silnika, system oczyszczania spalin zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Jednostka przetwarzania powietrza zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Automatyczna skrzynia biegów zacisk 15
|
15 A
|
F2
|
|
Radio zacisk 30
|
10 A
|
|
|
Modułowy panel przełączników (MSF) zacisk 30
|
10 A
|
F3
|
|
Moduł sterujący kierowcy zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Podnośnik szyby zacisk 15
|
15 A
|
F4
|
|
Tachograf (DTCO/MTCO) zacisk 30
|
15 A
|
|
|
System poboru opłat zacisk 15
|
15 A
|
|
|
System zarządzania flotą zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Telefon zacisk 15
|
15 A
|
F5
|
|
Obrotowe światło ostrzegawcze zacisk 30
|
10 A
|
F6
|
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
|
20 A
|
F7
|
|
Układ hamulcowy (EBS) zacisk 30
|
20 A
|
F8
|
|
Układ ogrzewania zacisk 30
|
25 A
|
F9
|
|
Układ ogrzewania zacisk 15
|
10 A
|
F10
|
|
Moduł sterujący automatycznej skrzyni biegów, dźwignia wybierania biegów zacisk 30
|
15 A
|
F11
|
|
Wolne
|
–
|
F12
|
|
Wolne
|
–
|
F13
|
|
Wolne
|
–
|
F14
|
|
Wolne
|
–
|
Bezpieczniki w module FA3
Numer |
|
Opis
|
Ampery [A] |
F1
|
|
Zacisk 50/w przypadku immobilizera zacisk 30
|
5 A
|
F2
|
|
System poboru opłat zacisk 15
|
10 A
|
|
|
Instalacja telefoniczna zacisk 15
|
10 A
|
F3
|
|
Układ poziomowania nadwozia/układ stabilizacji przechyłów bocznych
|
15 A
|
F4
|
|
Panel obsługi drzwi pasażera z przodu zacisk 15
|
15 A
|
|
|
Podnośnik szyby zacisk 15
|
15 A
|
F5
|
|
Panel obsługi drzwi kierowcy zacisk 15
|
10 A
|
|
|
Regulacja lusterek zacisk 15
|
10 A
|
F6
|
|
Gniazdo 24V zacisk 30
|
25 A
|
|
|
Dodatkowe gniazdo 24V zacisk 30
|
25 A
|
F7
|
|
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 30
|
25 A
|
F8
|
|
Gniazdo przyczepy ABS, 7-stykowe zacisk 15
|
10 A
|
F9
|
|
System zarządzania flotą (Fleetboard) zacisk 30
|
10 A
|
F10
|
|
Ogrzewanie dodatkowe (ZHE) zacisk. 30
|
25 A
|
F11
|
|
System poboru opłat (Toll Collect) zacisk 30
|
10 A
|
F12
|
|
Wolne
|
–
|
F13
|
|
Wolne
|
–
|
F14
|
|
Wolne
|
–
|
Bezpieczniki w module FA4
Numer |
|
Opis
|
Ampery [A] |
F1
|
|
Radio zacisk 30
|
15 A
|
|
|
Telefon komórkowy zacisk 30
|
15 A
|
|
|
Przetwornik napięcia 10 A zacisk 30
|
15 A
|
F2
|
|
Przetwornik napięcia 18 A zacisk 30
|
15 A
|
|
|
Dodatkowe gniazdo 12V zacisk 30
|
15 A
|
F3
|
|
Układ wycieraczek zacisk 15
|
25 A
|
F4
|
|
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza zacisk 30
|
20 A
|
F5
|
|
Kierowana oś dodatkowa zacisk 30
|
10 A
|
F6
|
|
Układ ogrzewania wstępnego filtra paliwa zacisk 15
|
15 A
|
F7
|
|
W gestii producenta zabudowy zacisk 15
|
15 A
|
F8
|
|
W gestii producenta zabudowy zacisk 30
|
25 A
|
F9
|
|
Moduł zapłonowy silnika gazowego zacisk 30
|
15 A
|
F10
|
|
Zawór odcinania gazu zacisk 15
|
10 A
|
|
|
Czujnik ciśnienia gazu zacisk 15
|
10 A
|
|
|
Zawory kołnierzowe do gazu zacisk 15
|
10 A
|
F11
|
|
Wolne
|
–
|
F12
|
|
Wolne
|
–
|
F13
|
|
Wolne
|
–
|
F14
|
|
Wolne
|
–
|
Przekaźniki w module A32
Numer |
|
Opis
|
K01
|
|
Obrotowe światło ostrzegawcze
|
K02
|
|
Immobilizer, zacisk 50
|
K03
|
|
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 15
|
K04
|
|
Przygotowanie do montażu radia 12V zacisk 58
|
K05
|
|
Wolne
|
K06
|
|
Moduł zapłonowy silnika gazowego
|
Przekaźniki w module A33
Numer |
|
Opis
|
K01
|
|
Przystawka odbioru mocy
|
K02
|
|
Automatyka śmieciarki z położeniem neutralnym
|
K03
|
|
Wolne
|
K04
|
|
Wolne
|
K05
|
|
Wolne
|
K06
|
|
Wolne
|
Diody w module A42
Numer |
|
Opis
|
V01
|
|
Wolne
|
V02
|
|
Wolne
|
V03
|
|
MUX 1: stacyjka zacisk 50
|
V04
|
|
MUX 2: stacyjka zacisk 15R
|
V05
|
|
MUX 3: stacyjka zacisk 15
|
V06
|
|
Wolne
|
V07
|
|
Wolne
|
V08
|
|
Wolne
|
V09
|
|
Wolne
|
V10
|
|
Wolne
|
Sprawdzanie i włączanie bezpiecznika automatycznego
Bezpiecznik automatyczny
1 |
Bezpiecznik automatyczny włączony |
2 |
Bezpiecznik automatyczny wyłączony |
3 |
Wyzwalacz |
4 |
Trzpień |
Jeśli nastąpi uruchomienie bezpiecznika automatycznego, trzpień 4 przełącza się w położenie „wyłączony” 2.
Wyciągnąć automatyczny bezpiecznik z modułu.
Wcisnąć trzpień 4 w położenie wyjściowe 1.
-
Jeśli trzpień 4 przełączy się w położenie „wyłączony” 2, automatyczny bezpiecznik jest sprawny.
Jeśli trzpień 4 nie znajduje się w położeniu „wyłączony” 2, bezpiecznik należy wymienić.
Wcisnąć trzpień 4 w położenie wyjściowe 1 i włożyć ponownie bezpiecznik.
Włączyć odbiornik/odbiorniki i sprawdzić działanie.