Mercedes-Benz Antos – skrzynka bezpieczników i przekaźników
Schematy skrzynek bezpieczników i przekaźników – Mercedes-Benz Antos
Rozmieszczenie bezpieczników
Płytka mocowania głównych bezpieczników
1 | Przekaźniki w module A32 |
2 | Bezpieczniki, przekaźniki i diody w module podstawowym (GM) |
3 | Przekaźniki w module A31 |
4 | Bezpieczniki w module A1 i A2 |
Bezpieczniki w module A1:
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Pompa podnoszenia kabiny kierowcy
|
5 A
|
|
F2
|
Winda załadowcza
|
10 A
|
|
F3
|
Obrotowe światło ostrzegawcze
|
10 A
|
|
F4
|
Reflektory robocze
|
10 A
|
|
Pomost zabudów wymiennych
|
10 A
|
||
F5
|
Oświetlenie gwiazdy Mercedesa
|
10 A
|
|
Gniazdo lampy ręcznej
|
10 A
|
||
F6
|
Instalacja elektryczna zabudowy obcej
|
15 A
|
|
F7
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
25 A
|
|
F8
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
25 A
|
|
F9
|
Chłodzenie oleju w skrzyni rozdzielczej
|
10 A
|
|
Hydrauliczny napęd dodatkowy (HAD)
|
10 A
|
||
F10
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
15 A
|
|
F11
|
Elektryczna klimatyzacja postojowa
|
20 A
|
|
F12
|
Hydrauliczny napęd dodatkowy (HAD)
|
15 A
|
|
F13
|
Wolne
|
||
F14
|
Wolne
|
Bezpieczniki w module A2:
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Instalacja firmy MEILLER (przygotowanie)
|
10 A
|
|
F2
|
Instalacja elektryczna zabudowy obcej 2 i 3
|
20 A
|
|
Przełącznik dodatkowej osi na zabudowie
|
20 A
|
||
F3
|
Kierowana oś dodatkowa
|
10 A
|
|
F4
|
Dodatkowe reflektory
|
15 A
|
|
F5
|
System regulacji powietrza
|
10 A
|
|
F6
|
Subwoofer
|
10 A
|
|
F7
|
GGVS/ADR, rynek brytyjski
|
5 A
|
|
F8
|
Oświetlenie wewnętrzne w przypadku niskiego dachu
|
5 A
|
|
F9
|
Radio CB
|
5 A
|
|
F10
|
Radio/nawigacja
|
15 A
|
|
F11
|
Elektryczna klimatyzacja postojowa
|
5 A
|
|
Wzmacniacz anteny
|
5 A
|
||
Asystent skręcania
|
5 A
|
||
F12
|
Radio 12 V
|
10 A
|
|
F13
|
Wolne
|
||
F14
|
Wolne
|
Bezpieczniki w module podstawowym (GM) w przypadku SCA:
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Układ hamulcowy, zacisk 30.1
|
20 A
|
|
F2
|
Moduł sterujący drzwi kierowcy
|
20 A
|
|
F3
|
Moduł sterujący drzwi pasażera
|
20 A
|
|
F4
|
Układ regulacji jazdy
|
20 A
|
|
Tachograf, zacisk 30
|
20 A
|
||
F5
|
Parametryzowany moduł specjalny
|
15 A
|
|
Rozdzielacz, zacisk 30
|
15 A
|
||
F6
|
Dmuchawa
|
25 A
|
|
Elektryczna klimatyzacja postojowa
|
25 A
|
||
F7
|
Radio/nawigacja
|
25 A
|
|
Przetwornik napięcia 12 V
|
25 A
|
||
Rozdzielacz, zacisk 30
|
25 A
|
||
F8
|
Lodówka
|
20 A
|
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
20 A
|
||
Przetwornik napięcia 12 V
|
20 A
|
||
Moduł sterujący adaptacyjnego obliczania parametrów jazdy, zacisk 30
|
20 A
|
||
LSVA (podatek od transportów ciężkich)
|
20 A
|
||
F9
|
Złącze diagnostyczne
|
10 A
|
|
F10
|
Ogrzewanie
|
10 A
|
|
Czujnik odległości
|
10 A
|
||
System asystujący kierowcy, zacisk 30
|
10 A
|
||
F11
|
Toll Collect
|
10 A
|
|
Oświetlenie schowka przy tylnej ścianie
|
10 A
|
||
Oświetlenie do czytania
|
10 A
|
||
Telefon
|
10 A
|
||
Układ kontroli ciśnienia w oponach
|
10 A
|
||
System zarządzania flotą, zacisk 30
|
10 A
|
||
ERA-GLONASS
|
10 A
|
||
F12
|
Okno dachowe
|
15 A
|
|
Alarm antykradzieżowy
|
15 A
|
||
LSVA (podatek od transportów ciężkich)
|
15 A
|
||
Czujnik kąta skrętu
|
15 A
|
||
F13
|
Układ poziomowania
|
25 A
|
|
Sprzęgło hydrauliczne (turbosprzęgło z retarderem)
|
25 A
|
||
Retarder
|
25 A
|
||
F14
|
Zacisk 30, w gestii producenta zabudowy
|
10 A
|
|
F15
|
Przyczepa
|
20 A
|
|
Przetwornik napięcia zasilania przyczepy, zacisk 30
|
20 A
|
||
F16
|
ABS przyczepy, zacisk 30
|
20 A
|
|
F17
|
Stacyjka
|
5 A
|
|
Centralna magistrala danych
|
5 A
|
||
F18
|
Modułowy panel przełączników
|
5 A
|
|
Przetwornik napięcia, wyjście Remote
|
5 A
|
||
Zestaw wskaźników, zacisk 30
|
5 A
|
||
F19
|
Zapalniczka
|
5 A
|
|
Gniazdo, zacisk 15
|
15 A
|
||
F20
|
Ogrzewanie foteli
|
20 A
|
|
Rozdzielacz, zacisk 15
|
20 A
|
||
F21
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
15 A
|
|
Rozdzielacz, zacisk D+
|
15 A
|
||
F22
|
Gestia producenta zabudowy, zacisk D+
|
10 A
|
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
10 A
|
||
F23
|
Układ oczyszczania spalin BlueTec®
|
5 A
|
|
Roleta przeciwsłoneczna
|
5 A
|
||
Sprzęg przyczepowy (system niskiego sprzęgania)
|
5 A
|
||
Toll Collect
|
5 A
|
||
Instalacja firmy MEILLER (przygotowanie)
|
5 A
|
||
Hydrauliczny napęd dodatkowy (HAD), zacisk 15
|
5 A
|
||
ERA-GLONASS
|
5 A
|
||
F24
|
Zestaw wskaźników
|
5 A
|
|
Główny wyłącznik akumulatorów
|
5 A
|
||
Tachograf
|
5 A
|
||
Układ hamulcowy
|
5 A
|
||
Poduszka powietrzna
|
5 A
|
||
Telefon
|
5 A
|
||
Układ sterowania pracą skrzyni biegów
|
5 A
|
||
System zarządzania flotą
|
5 A
|
||
Dodatkowe reflektory
|
5 A
|
||
F25
|
ABS przyczepy
|
10 A
|
|
F26
|
Układ regulacji jazdy
|
10 A
|
|
Parametryzowany moduł specjalny, zacisk 15
|
10 A
|
||
F27
|
Układ sterowania pracą silnika, zacisk 15
|
10 A
|
|
Kamera cofania
|
10 A
|
||
System asystujący kierowcy
|
10 A
|
||
Moduł sterujący adaptacyjnego obliczania parametrów jazdy, zacisk 15
|
10 A
|
||
F28
|
Retarder
|
10 A
|
|
Sprzęgło hydrauliczne (turbosprzęgło z retarderem)
|
10 A
|
||
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza, zacisk 15
|
10 A
|
||
F29
|
Układ sterowania pracą skrzyni biegów, zacisk 30.1
|
15 A
|
|
Radio CB
|
15 A
|
||
F30
|
Układ hamulcowy, zacisk 30.2
|
20 A
|
|
F31
|
Światła stop przyczepy
|
15 A
|
|
F32
|
Gniazda 24 V
|
25 A
|
|
Dodatkowe gniazdo 24-V
|
25 A
|
||
F33
|
Oświetlenie schowków przy dachu
|
10 A
|
|
Przetwornik napięcia, wyjście Remote
|
10 A
|
||
F34
|
Gniazdo 24-V Power
|
25 A
|
|
Przetwornik napięcia 12 V
|
25 A
|
||
Instalacja elektryczna zabudowy obcej
|
15 A
|
||
F35
|
Wolne
|
||
F36
|
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza, zacisk 30
|
20 A
|
|
F37
|
Układ sterowania pracą skrzyni biegów, zacisk 30.2
|
15 A
|
Bezpieczniki w module podstawowym (GM) w przypadku SSAM:
Numer |
Opis
|
Ampery [A] | |
---|---|---|---|
F1
|
Układ hamulcowy, zacisk 30.1
|
20 A
|
|
F2
|
Złącze diagnostyczne
|
10 A
|
|
F3
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
15 A
|
|
Moduł sterujący adaptacyjnego obliczania parametrów jazdy
|
15 A
|
||
Przetwornik napięcia 12 V
|
15 A
|
||
F4
|
Toll Collect
|
10 A
|
|
Czujnik kąta skrętu kierownicy
|
10 A
|
||
Telefon
|
10 A
|
||
System zarządzania flotą
|
10 A
|
||
Układ kontroli ciśnienia w oponach
|
10 A
|
||
Oświetlenie schowków z tyłu, zacisk 30
|
10 A
|
||
ERA-GLONASS
|
10 A
|
||
F5
|
LSVA (podatek od transportów ciężkich)
|
15 A
|
|
Okno dachowe
|
15 A
|
||
Alarm antykradzieżowy
|
15 A
|
||
Radio CB
|
15 A
|
||
F6
|
Ogrzewanie
|
10 A
|
|
System asystujący kierowcy
|
10 A
|
||
Oświetlenie do czytania, zacisk 30
|
10 A
|
||
Czujnik odległości
|
10 A
|
||
F7
|
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza, zacisk 30
|
20 A
|
|
F8
|
Układ poziomowania
|
25 A
|
|
Retarder
|
25 A
|
||
F9
|
Zacisk 15, w gestii producenta zabudowy
|
10 A
|
|
Toll Collect
|
10 A
|
||
Układ oczyszczania spalin BlueTec®
|
10 A
|
||
ERA-GLONASS
|
10 A
|
||
F10
|
Światła stop przyczepy
|
20 A
|
|
Światła stop (gestia producenta zabudowy)
|
20 A
|
||
F11
|
Parametryzowany moduł specjalny
|
20 A
|
|
Lodówka, zacisk 30
|
20 A
|
||
F12
|
Układ regulacji jazdy
|
20 A
|
|
Tachograf, zacisk 30
|
20 A
|
||
F13
|
Przetwornik napięcia 12 V
|
25 A
|
|
Radio/nawigacja, zacisk 30
|
25 A
|
||
Sprzęgło hydrauliczne (turbosprzęgło z retarderem)
|
25 A
|
||
F14
|
Zacisk 30, w gestii producenta zabudowy
|
10 A
|
|
F15
|
Układ sterowania pracą skrzyni biegów, zacisk 30.1
|
15 A
|
|
F16
|
ABS przyczepy
|
10 A
|
|
F17
|
Wolne
|
||
F18
|
Ogrzewanie foteli
|
15 A
|
|
F19
|
Wolne
|
||
F20
|
Gniazdo 24-V Power
|
25 A
|
|
Instalacja elektryczna zabudowy obcej
|
15 A
|
||
Radio CB
|
15 A
|
||
F21
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
15 A
|
|
Rozdzielacz, zacisk D+
|
15 A
|
||
F22
|
Gestia producenta zabudowy, zacisk D+
|
10 A
|
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
10 A
|
||
F23
|
Wolne
|
||
F24
|
Wolne
|
||
F25
|
ABS przyczepy
|
20 A
|
|
F26
|
Przyczepa
|
20 A
|
|
Przetwornik napięcia zasilania przyczepy, zacisk 30
|
20 A
|
||
F27
|
Moduł sterujący drzwi kierowcy
|
20 A
|
|
F28
|
Wolne
|
||
F29
|
Moduł sterujący drzwi pasażera
|
20 A
|
|
F30
|
Wolne
|
||
F31
|
Wolne
|
||
F32
|
Oświetlenie schowków przy dachu
|
10 A
|
|
Przetwornik napięcia, wyjście Remote
|
|||
F33
|
Gniazda 24 V
|
25 A
|
|
Dodatkowe gniazdo 24-V
|
25 A
|
||
F34
|
Wolne
|
||
F35
|
Dmuchawa
|
25 A
|
|
F36
|
Hydrauliczny napęd dodatkowy (HAD)
|
5 A
|
|
Instalacja firmy MEILLER (przygotowanie)
|
5 A
|
||
Tachograf
|
5 A
|
||
Zestaw wskaźników
|
5 A
|
||
Układ hamulcowy
|
5 A
|
||
Dodatkowe reflektory
|
5 A
|
||
Poduszka powietrzna
|
5 A
|
||
LSVA (podatek od transportów ciężkich)
|
5 A
|
||
Moduł sterujący adaptacyjnego obliczania parametrów jazdy
|
5 A
|
||
Telefon
|
5 A
|
||
System zarządzania flotą
|
5 A
|
||
Układ sterowania pracą skrzyni biegów
|
5 A
|
||
Wyłącznik akumulatorów, zacisk 15
|
5 A
|
||
F37
|
Układ hamulcowy, zacisk 30.2
|
20 A
|
|
F38
|
System asystujący kierowcy
|
10 A
|
|
Kamera cofania
|
10 A
|
||
Układ sterowania pracą silnika, zacisk 15
|
10 A
|
||
Pomost zabudów wymiennych, zacisk 15
|
10 A
|
||
F39
|
Układ sterowania pracą skrzyni biegów, zacisk 30.2
|
15 A
|
|
F40
|
Układ regulacji jazdy
|
10 A
|
|
Parametryzowany moduł specjalny, zacisk 15
|
10 A
|
||
F41
|
Retarder
|
10 A
|
|
Elektroniczna jednostka przetwarzania powietrza, zacisk 15
|
10 A
|
||
F42
|
Zapalniczka
|
5 A
|
|
Gniazdo
|
15 A
|
Przekaźniki w module A31:
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K1
|
Reflektory robocze
|
|
Pomost zabudów wymiennych
|
||
K2
|
Chłodzenie oleju w skrzyni rozdzielczej
|
|
K3
|
Ogrzewanie wstępnego filtra paliwa z separatorem wody
|
|
K4
|
Winda załadowcza
|
|
Wyłączanie hydraulicznego napędu dodatkowego (HAD)
|
||
K5
|
Winda załadowcza
|
|
Wyłączanie hydraulicznego napędu dodatkowego (HAD)
|
||
K6
|
Radio 12 V, zacisk 58
|
|
K7
|
Radio 12 V, zacisk 15R
|
|
Subwoofer
|
||
K8
|
Dodatkowe reflektory, zacisk 58
|
|
K9
|
Oświetlenie wewnętrzne w przypadku niskiego dachu
|
|
K10
|
Oświetlenie wewnętrzne w przypadku niskiego dachu
|
Przekaźniki w module A32:
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K1
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
|
K2
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
|
K3
|
Dodatkowe reflektory, zacisk 56a
|
|
K4
|
Wolne
|
|
K5
|
Wolne
|
|
K6
|
Wolne
|
Przekaźniki w module podstawowym (GM) w przypadku SCA:
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K1
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K2
|
Wzmacnianie, zacisk D+
|
|
K3
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K4
|
Chłodzenie oleju przekładniowego
|
|
K5
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K6
|
Światła stop przyczepy
|
|
K7
|
Przekaźnik bistabilny
|
|
K8
|
Przekaźnik bistabilny
|
|
K9
|
Wolne
|
Przekaźniki w module podstawowym (GM) w przypadku SSAM:
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
K1
|
Wolne
|
|
K2
|
Wzmacnianie, zacisk D+
|
|
K3
|
Chłodzenie oleju przekładniowego
|
|
K4
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K5
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K6
|
Światła stop przyczepy
|
|
K7
|
Wzmacnianie, zacisk 15
|
|
K8
|
Przekaźnik bistabilny
|
|
K9
|
Przekaźnik bistabilny
|
Diody w module podstawowym (GM):
Numer |
Opis
|
|
---|---|---|
D1
|
Winda załadowcza
|
|
D2
|
Klakson (syrena pneumatyczna/klakson)
|
|
D3
|
Wolne
|
|
D4
|
Wolne
|
|
D5
|
Wolne
|